Den perfekte kunderejse kræver din opmærksomhed

Uanset hvilken virksomhed du driver, er din succes alene afhængig af dine kunders tilhørsforhold til din virksomhed. Det tilhørsforhold kan du fx styrke gennem produkter, inspira­tion, kommunikation, entertainment og edu'tainment etc.

Af samme årsag kan de fleste være enige om, at opmærksom og god kommunikation er god kundepleje, men for forbløffende mange virksomheder ender jagten på det næste salg med fokus på hvilken platform, der skal bruges, og hvordan budskabet skal pakkes ind. Til gengæld får indholdet ikke mange seriøse tanker med på vejen.

I det lys er det ret let at skille sig positivt ud på forbrugernes radar. Hvis du kan spotte, hvilke historier, der interesserer dine potentielle kunder, er det også meget, meget lettere at få salgsargumenterne på plads i den rigtig sjove del af kunderejsen. Og så kan kommunikationen ses direkte på bundlinjen.

Ingen platforme er bedre end andre
Om dine historier formidles via nyhedsbreve, web, Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, YouTube, avis, radio, tv eller hele striben, betyder intet – så længe du udkommer der, hvor dine kunder er, når de er der. Men vigtigst af alt er, at du måler på effekten af anstrengelserne på en gennemtænkt måde. Måske giver det mening at se på antallet af læsere/seere. Måske giver det mening at se på, hvor længe de ser med på videoerne. Det kan også være, at antallet af delinger på Facebook er væsentligt for et projekt.

Det er slet ikke givet, at det hele giver mening hver gang, men det er helt sikkert, at hvert eneste projekt laves med specifikke mål for øje, hvis indsatsen skal give mening at måle på.

Kommunikation er værdiløs, hvis ingen lytter
Dine historier og salgsargumenter kræver modtagere, og ud over de oplagte fordele ved direkte salg, er det lige så væsentligt, at analyser af hvilke historier, der skiller sig positivt ud, giver virk­somheden bedre kommunikation og bedre mulighed for at spotte indsatsområder i produktud­vik­lingen.

I 727+Kleans crew har vi årtiers erfaring fra journalistikkens verden og fra kommunikationsbranchen, og vi kan også hjælpe din virksomhed med en plan for, hvordan I får øget fokus på, hvilket indhold der skal produceres, hvor det skal bringes, hvornår det skal udkomme og – ikke mindst – at få vekslet klik til leads. Traditionel markedsføring har det svært i forhold til den oplevelsesbårne markedsføring – i øjeblikket hyppigt kaldet Content Marketing – hvor fokus ligger på at give modtagerne noget at glæde sig over og noget at blive klogere på. Det giver fx stor troværdighed at dele rundhåndet ud af tips og tricks inden for sin egen branche, hvor man er endnu mere på hjemme­bane end læseren.

De klassiske eksempler er rejsebeskrivelser og overraskende pakkelister, der altid vil give masser af læsere hos rejsebureauerne. Revisorkunderne vil gerne høre om, hvordan man på fem minutter kan tjekke sin selvangivelse. Entreprenørerne vil gerne læse om, hvordan deres konkurrenter bruger maskiner tilsvarende deres egne og så videre.

Hvis man får produceret noget unikt og værdifuldt for målgruppen, får man glade kunder med et stærkere tilhørsforhold til virksomheden og brandet. Kunder (og måske endda fans) som gentagne gange vil vende tilbage for mere viden og inspiration.

727+Klean begynder der, hvor kunderejsen er vigtigst, og hvor det bedst kan betale sig at gøre rejsen bedre – der hvor kunden oplever den største forskel. På den måde kan du hurtigere og billigere komme i gang med det, som flytter mest.

Hent The Journey her, og læs mere om, hvad vi kan gøre for dig.

Download dit eksemplar af avisen her.

Følg os her