Ny visuel identitet for Folkekirken på nettet

I forbindelse med livets store øjeblikke stifter de fleste af os på et tidspunkt bekendtskab med Folkekirken, og i den digitale tidsalder kræver det et brugervenligt website.

I arbejdet med webdesignet har 727+ Klean udarbejdet en digital CVI (Corporate Visual Identity) for folkekirken.dk. Udover generel stil og tone for websitet, indeholder design-manualen eksempler på, hvordan inputfelter, bannere, links og knapper (Call-to-action) skal agere og fremstå på websitet. Den brugerorienterede tilgang har været i fokus helt fra starten af projektet, og 727+Klean har i processen anvendt bl.a. ”kortsortering” og brugerinterviews til at skabe en god og emotionel oplevelse på websitet.

 

Cirka 78% af den danske befolkning er medlem af den danske Folkekirke. Kortsortering anvendes ofte til workflows, menustruktur og website-navigation.

Se mere på www.folkekirken.dk

Kunde727+Klean har leveret
UX
Digitalt design
Digitalt CVI

Følg os her